על מזג האוויר ושינויים אחרים

22 אפריל , 2021

על מזג האוויר ושינויים אחרים

בוקר אביבי יפה נגלה מהחלון, הכל נראה מואר ונעים. לבשנו חולצה ארוכה ויצאנו. כבר בדרך לאוטו הבנו שזה אחד מאותם בקרים מתעתעים. אתם יודעים, חם בשמש וקר בצל ובכל משב רוח חולף. ככה זה באביב. רגע חם, רגע קר, יום אביך ושרבי ולמחרת גשום ודביק. אביב. הטבע פורץ ופורח ואצל חלקנו מתפרצות גם כל מיני אלרגיות, מיגרנות, יובש בעיניים ועוד.

שינויי מזג האויר, בטח בחלק הזה של העולם, מלווים בתנודות חדות. נראה שכדי לייצר שינוי, הטבע כולו נוטה ל'מצבי רוח' וחוסר יציבות. והאמת שבדומה למזג האוויר, טלטלות דומות אפשר לזהות בעוד תחומים. המהפכה הצרפתית למשל, לוותה במאה שנים של סערות וחילופי שלטון עד שהתבססה הדמוקרטיה כצורת המשטר החדשה. אבל אם כבר היסטוריה ומהפכות חברתיות, לא כל השינויים כל כך חדים. המהפכה הפמיניסטית למשל היא תהליך יותר הדרגתי. או אם תרצו מהפכה שכוח השינוי שבה יותר ספירלי, נוגע בכל תחומי החיים אבל נוצר מתוך המון תנועות קטנות ברבדים שונים.

גם בעולם האישי, קל להבחין בשני הדפוסים. אתם בטח מכירים את יוסי שהרופא הזהיר אותו ובגיל 50 מיד הפסיק לעשן ולאכול גלוטן? או את איתי והילה שרצו לחיות יותר רגוע, אז הם עזבו את הקריירה בהייטק ועברו לגדל מלפפונים בנגב? ומהצד השני, מבט זריז מסביב מאיר המון מהפכות קטנות שנבנות בצעדים מדודים. כמו שגם אחרי הסגרים החליט לצאת פעמיים בשבוע מוקדם כדי לראות יותר את הילדים או מירית שלומדת לאט לאט איך לקנות פחות ולהשקיע יותר.

אז הנה שאלה, האם כל שינוי מוטב לעשות בצורה יותר מתונה? או שאולי יש כאלה שדורשים דווקא מהפך חד? האם עלינו להגדיל את טווח התנועה ולהתקרב לרגע לאחד הקצוות כדי למצוא בסופו של דבר איזון?
כך או כך, החלטנו לקנח שוב את האף, למחות את דמעות היובש מהעיניים ולראות באביב הזמנה לבחינה של השינויים שדרושים לנו. באיזה תחום הגיעה הזמן להתחדשות? איזה תהליך של שינוי נכון לנו לשם כך? ומה הצעד הראשון שאתו אפשר להתחיל? נקודה למחשבה