בין מודעות עצמית למחוברות ארגונית?

31 ינואר , 2021

בין מודעות עצמית למחוברות ארגונית?

זוכרים איך פעם, הרבה לפני הקורונה, כשדברנו על תקשורת  דיגיטלית בארגון, התכוונו למיילים? נו אתם בטח זוכרים, דברנו על הניואנסים העדינים של השפה המדוברת ואיך שהם הולכים לאיבוד במייל וכל זה. אז בואו נגיד שהשנה, הכרנו ממש מקרוב את המגבלות של פגישות הוידאו.

אל תבינו אותנו לא נכון, גם לנו פגישות וידאו עזרו המון השנה. אבל לצד היתרונות שלהם, יש גם כמה חסרונות. נראה שמשהו בפטלפורמה הזו הופך את כולנו לכל כך יישומיים וממוקדי מטרה. וגם אם מנהלים רוצים להקדיש 'זמן זום' לשיח בינאישי, שואלים מה נשמע ומנסים לעודד שיתוף, השיחה… עדיין די חורקת. השנה התבהר לנו עד כמה חסר הדיאלוג הטבעי, זה שחורג מהנושאים המקצועיים, מחבר ורוקם את ההווי החברתי.

היחסים ביננו והגיבוש הקבוצתי, הם חלק חשוב מתוך המכלול של המחוברות הארגונית, ששמענו רבות על חשיבותה בעשור האחרון. ואם לא שמעתם עדיין, מושג המחוברות מתייחס לרמה הכללית של החיבור והמחוייבות שחשים עובדים כלפי הארגון, אנשים בתוכו והעבודה עצמה. מסתבר שעובדים מחוברים הם נלהבים, התוצאות שלהם טובות יותר והם גם נשארים בארגון ליותר זמן.

העובד מחפש משמעות

מחוברות קשורה עמוקות בתחושה של משמעות. המוטיבציה עולה כשאנחנו רואים היטב את הערך של תרומתנו המקצועית. היום אנחנו כבר לא מופתעים ממי שטוענים שחיזוק המשמעות בעבודה, יכולה להשפיע על שביעות הרצון של העובדים, לא פחות משיפור בתנאים ובשכר ואפילו יותר.

כדי לחזק את המחוברות ותחושת המשמעות, גם בימים אלה, מוצעים לארגונים כל מיני טיפים כמו למשל להשאיר את העובדים מעודכנים בתמונה הגדולה, בכלל העשיה בארגון. אנחנו נרצה להסתכל על העניין מזוית נוספת ולהציע שמחוברות קשורה בחיבור של כל עובד אל עצמו. שימו לב איך מתארים עובדים מחוברים, מדובר באנשים שנהנים ממשמעות בעשיה, מבטאים את האיכויות שלהם, מצויים בהתפתחות והתרומה שלהם לארגון חשובה. הלך הרוח הזה בוודאי לא מוגבל רק להקשר המקצועי בחייהם. אז אולי אפשר לומר שאנשים מעורבים הם עובדים מעורבים ולהפך? יתכן שזו אחת הסיבות שבגללן שווה לארגונים להשקיע בהתפתחות (הכללית) של העובדים שלהם.

ואיך מעודדים התפתחות? רבות הדרכים, אבל בבסיסן עומדת מודעות והכרות עצמית. כי ככל שניטיב להכיר את עצמנו נוכל לבחור בחירות יותר מדויקות, לבטא טוב יותר את האיכויות שלנו ובסופו של דבר לתרום יותר לארגון, למשפחה, לחברה ובכלל לעולם. איך נוכל להכיר טוב יותר את עצמנו? נשאיר את זה כנקודה למחשבה…